Interviu cu Decanul Facultății de Hidrotehnică – Conf. univ. dr. ing. Alexandru Dimache

 

De cât timp sunteți decanul Facultății de Hidrotehnică din cadrul Universității Tehnice de Construcții București?

De 3 ani, mai precis din iunie 2016.

Care sunt facultățile din cadrul Universității Tehnice de Construcții București?

U.T.C.B. este singura universitate de construcții din România care pregătește specialiști în 21 de specializări în domeniul ingineriei civile, ingineriei mediului, ingineria sistemelor, ingineriei instalațiilor, ingineriei geodezice și ingineriei mecanice pentru construcții. Universitatea se compune din 7 facultăți și anume: Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole; Facultatea de Inginerie a Instalațiilor; Facultatea de Hidrotehnică; Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri; Facultatea de Utilaj Tehnologic; Facultatea de Geodezie și Facultatea de Inginerie în Limbi Străine.

Câți ingineri scot anual pe piața muncii aceste facultăți?

În total, aproximativ 500 de ingineri.

De ce sunt necesare aceste specializări pe piața muncii?

În lume și implicit în România s-a construit și se va construi în permanență. Societatea noastră este dinamică, în plină expansiune. România are nevoie de construcții în toate domeniile; civile, hidrotehnice, hidro-edilitare, infrastructură, pentru a se dezvolta. Nu trebuie uitată și componenta de cercetare-inovare, asigurată de inginerii constructori, care trebuie să capete o pondere din ce în ce mai mare în economie.

De ce credeți ca aleg tinerii această Universitate? Totuși este una dintre cele mai grele din România.

Nu aș considera că universitatea noastră este una din cele mai grele din România, dar este adevărat că meseria de inginer constructor necesită o pregătire serioasă, temeinică. Studenții trebuie să înțeleagă că însușirea meseriei de inginer constructor necesită timp, iar procesul de învățare nu se oprește odată cu dobândirea diplomei de inginer ci continuă pe toată durata vieții. Inginerii constructori nu se plafonează niciodată, meseria aducând provocări cu fiecare proiect nou. Tinerii aleg această universitate prin prisma faptului că au șansa de a avea un loc de muncă asigurat și bine plătit. În condițiile în care numărul de absolvenți de liceu scade, deci implicit al studenților care vin și la această universitate scade, și în condițiile în care piața muncii din România prezintă un mare deficit în ceea ce înseamnă ingineri constructori, este clar că absolvenții noștri au șanse mari de a se angaja în posturi remunerate corespunzător.

Ce calități ar trebui să aibă viitori studenți ai UTCB?

Seriozitate, pasiune, dăruire.

Ce îi sfătuiți pe cei care aleg să vină la facultățile UTCB?

Să aleagă acea specializare care consideră că li se potrivește, acea meserie care le va plăcea să o practice, numai așa vor reuși să exceleze în domeniul respectiv, să fie printre cei mai buni.

 

Dvs. de ce ați ales să rămâneți ca profesor aici?

Mi-a plăcut atât meseria de inginer constructor cât și cea de cadru didactic. Cred că după 23 de ani de când m-am angajat în universitate, am reușit să le îmbin armonios.

 

Cum s-au schimbat lucrurile de pe vremea când erați dvs. student?

Sunt schimbări în bine și schimbări în rău. S-au îmbunătățit planurile de învățământ, s-au modernizat metodele de predare, s-au creat conexiuni multiple cu mediul universitar internațional, permițând schimburi de studenți și de cadre didactice, participarea la conferințe internaționale, contracte de cercetare internaționale alcătuite din consorții cu universități din afară etc.

Cum contribuie UTCB la dezvoltarea Sectorului 2, având în vedere că este cea mai mare Universitate de construcții din țară?

Universitatea colaborează permanent cu Primăria sectorului 2, prin specialiștii implicați în diferite proiecte de investiții în infrastructură, consolidări clădiri, protecția mediului etc. Dar poate cel mai important sprijin, care nu este vizibil dar există, este formarea tinerilor ingineri constructori care ajung să lucreze în instituțiile și organismele de stat și private, deservind inclusiv Sectorul 2.

Am auzit că sunteți membru ALDE chiar la Sectorul 2. Cum sprijină coaliția de guvernare, în special dvs. ca liberal,  învățământul universitar?

În primul rând vorbim de actualizarea Legii Educației, care se dorește a fi îmbunătățită în viitorul apropiat, și care va duce la creșterea performanței sistemului românesc de învățământ. Sunt de menționat și creșterile salariale pentru stimularea și fidelizarea cadrelor didactice. Stimularea inovării și creativității în universități, inclusiv a spiritului antreprenorial, a creșterii competitivității la nivel european și internațional, permanentizarea colaborării cu diaspora științifică românească, sunt câteva din multiplele obiective ale ALDE, implicit ale coaliției de guvernare în ceea ce privește educația universitară.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here